فورمارکت
فورمارکت

فورمارکت

4market

فایل دانشگاهی 1

ارزیابی دین ورزی جوانان حوزوی و دانشگاهی

هدف از این پایان نامه ارزیابی دین ورزی جوانان حوزوی و دانشگاهی می باشد


مشخصات فایل
تعداد صفحات125
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه رشته علوم تربیتی

ارزیابی دین ورزی جوانان حوزوی و دانشگاهی

 
چکیده:
دانشگاه با گسترش وسیع آموزشی و حجم زیاد مخاطبانش از عرصه هایی است که نقش کلیدی در اندیشه سازی و اندیشه پروری در جامعه ها دارد. اهمیت غیر قابل انکار دانشگاه در تعمیق ارزشها و هنجارهای اجتماعی واقعیتی است که به یقین از نگاه تیز بین مسئولین و سیاست گذاران آموزشی پنهان نمانده  و کوشش های گوناگون در اصلاح و بهبود کیفیت فضا و محتوای آموزشی در دانشگاه ها از مصادیق بارز آن است . لیکن تلاشهای صورت گرفته از سوی مسئولین در مقایسه با اهمیت سرمایه های مادی و معنوی که دانشگاه چه در بعد مادی و چه در ابعاد انسانی در اختیار سیاست گذاران و متولیان امر آموزشی قرار می دهد، بسیار اندک است لذا مغنتم دانستن این سرمایه ها و استفاده بهینه از آنها از ضرورت های اساسی است که لزوم تحقیق و پژوهش در ارتباط با میزان مقید و پایبندی دانشجویان به دین را آشکار می سازد. 
 
همچنین محیط دانشگاه از بهترین عرصه هایی است که بستر لازم جهت ایجاد و ابقاء اندیشه های دینی را در ذهن دانشجویان فراهم می آورد و به دلیل برخورداری از امکانات گوناگون فرصت آشنایی هر چه بیشتر و عمیق تر دانشجویان با معارف دینی را در اختیار آنان قرار می دهد از دیگر سوی کمیت و کیفیت سرمایه انسانی که در اختیار دانشگاه است یعنی دانشجو و بویژه شرایط خاص سنی و روحی- روانی که دانشجویان در سنین تحصیل در دانشگاه از آن برخوردارند قابلیت انعطاف و تأثیر پذیری بیشتری را در آنها ایجاد نموده که این می تواند بعنوان مهمترین امکان توسط مسئولیت مورد استفاده بهینه قرار گرفته و به ارتقاء و رشد فکری دانشجویان در زمینه مسائل دینی کمک کند. 
 
این موارد در کنار انتظار جامعه از  نقش غیر قابل انکار دانشگاه در ایجاد زیر بناهای فکری و شخصیتی جوانان و مطالبات به حق جامعه از دانشگاه در تأمین فضای فکری سالم و ترویج آن به سایر ابعاد زندگی اجتماعی دلیل دیگری است که دقت نظر در حوزه مذکور و بررسی های لازم در این خصوص را می طلبد. گذشته از موارد ذکر شده در فوق موج گسترده تبلیغات منفی علیه باور داشتها و انکارهای دینی در کشورهای مسلمانان و بویژه در کشورها که از سوی دشمنان و رسانه های خارجی به طور همه جانبه ذهن و فکر اقشار مختلف و بویژه جوانان را هدف قرار داده، واقعیتی است که غفلت از آن عواقب وخیمی برای جامعه در ابعاد گوناگون به بار خواهد آورد لذا توجه به این امر و مقابله با آن از طریق آگاهی از میزان پابندی دانشجویان دانشگاه به دین و انگاره های دینی و برنامه ریزی اصولی در جهت حفظ و ارتقاء مؤلفه های دینی، ضرورت پرداختن به این موضوع را بطور جدی خاطر نشان می سازد. 
 
 
 
کلمات کلیدی:

دینداری جوانان

پایبندی به دین 

نگرش جوانان به دین

 
 
مقدمه:
ارزش های دینی و ملی برای همه انسان ها و همه جوامع مهم است و رعایت آن ها امری ضروری به شمار می رود. سلامت انسان و اجتماع به نسبت بهره مندی از ارزش های انسانی است و با حفظ رابطه ارزش هاست که می توان با مواجه شدن با پدیده ها روابط منطقی برقرار کرد. قطع یا فاصله بین ارزش ها موجب انحراف یا زوال آن ها می شود و انسان را از حقایق دور نگه می دارد. در اصطلاح جامعه شناسی، ارزش اجتماعی عبارت است از چیزی که مورد پذیرش همگان است و جامعه ای پایدار می ماند که ابتدا بر نگه داری و حفظ ارزش های انسانی و ملی خود اهتمام ورزد. نوجوانان و جوانان نقش مهم و تعیین کننده ای در ساختن جامعه به عهده دارند. 
سنین نوجوانی و جوانی از نظر تربیت، دوره نسبتاً دشوار زندگی و یکی از بحرانی ترین مراحل آن می باشد که با بلوغ جنسی همراه است. تغییرات این دوره تنها در یک جنبه خلاصه نمی شود، بلکه در ابعاد مختلف عاطفی، جسمی، روانی و ارزش های مختلف آن صورت گرفته و تعامل آن ها در فرآیند زندگی یک فرد بسیار قابل ملاحظه است. علاوه بر پیچیدگی موضوع، یافتن زبان ارتباطی با مخاطبان این قشر نیز، موضوع دشواری است؛ به طوری که آنان هرنوع ارتباطی را پاسخ نمی دهند و تنها به کنش هایی عکس العمل نشان می دهند که به خوبی اثبات کنند و موفق به درک آن ها شده باشند.
 
نوجوان و جوان می خواهد براساس تفکر و برهان عقلی و دلایل منطقی، مطالب و مسائل مذهبی را بررسی و قبول نماید، زیرا مسائل مذهبی، غالباً در این دوره ارزش واقعی پیدا می کنند و در نظام های زندگی ادغام می شوند؛ لذا، نشان دادن واقعیت های دینی به آن ها در گرایش بیشتر آنان به مذهب مؤثر است و تعصبات غلط باعث سرخوردگی آنان از مذهب ومذهبی ها می گردد. بنابراین، طرز ارائه مسائل مذهبی به آنها بسیار اهمیت دارد و باید دانست که چه مسائلی را در این دوره به آن ها گفت که از دین زده نشوند و در عین حال باید آن مسائل را با زندگی تطبیق داد، به طوری که مسائل دینی با تجربه و عمل توأم شود، تا به زودی از فکر جوان خارج نشود و اثرش در رفتار او ثابت بماند؛ یعنی، دین و علم را با هم به آنان آموزش داد. «اشپرانگر» معتقد است که در دوره نوجوانی و جوانی ارزش های اساسی زندگی به ترتیب اهمیت به صورت قطعی تر و پایدارتر شکل می گیرد و ارزش های حاکم بر فرد تعیین کننده نوع شخصیت او به شمار می رود.
 
 
فهرست عناوین
 
فصل اول: کلیات تحقیق
طرح مساله 
ضرورت و اهمیت مساله 
اهداف تحقیق 
فرضیات تحقیق
سوالات تحقیق
 
فصل دوم : پیشینه تحقیق
بررسی آثار و پژوهشهای انجام شده 
 
فصل سوم: ادبیات موضوع
تعاریف مفاهیم و متغیرهای اساسی تحقیق
چهارچوب فکری تحقیق وارائه نظریات مرتبط با موضوع تحقیق 
 
فصل چهارم : روش تحقیق
تعریف جامعه آماری و حجم نمونه
روش گردآوری اطلاعات
 
فصل پنجم : خلاصه نتایج
تجزیه و تحلیل یافته ها 
نتیجه گیری 
پیشنهادات 
محدودیتهای تحقیق
پرسشنامه 
فهرست منابع 
 
 
فهرست مطالب 
الف ـ سیمای پاسخگویان 47
الف ـ 1 ـ توزیع پاسخگویان بر حسب جنسیت 47
الف ـ2ـ توزیع پاسخگویان بر حسب وضعیت تاهل 48
الف ـ3ـ توزیع پاسخگویان بر حسب گروه سنی 49
الف ـ 4 ـ توزیع پاسخگویان بر حسب رشته تحصیلی 50
الف ـ 5 ـ توزیع پاسخگویان بر حسب مقطع تحصیلی 51
الف ـ 6 ـ توزیع پاسخگویان بر حسب سال ورودی به دانشگاه 52
الف ـ 7 ـ توزیع پاسخگویان بر حسب وضعیت فعالیت 53
الف ـ 8 ـ توزیع پاسخگویان بر حسب میزان متوسط درآمد ماهیانه خانواده 54
الف ـ 9 ـ توزیع پاسخگویان بر حسب تعداد اعضای خانواده 55
ب ـ توصیف نظرات پاسخگویان 56
ب ـ 1 ـ توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان پایبندی به دین 56
ب ـ 2 ـ توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان تاثیر ارتباط با گروه همسالان کم اعتقاد 57
ب ـ 3 ـ توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان تاثیر وضعیت ظاهری 58
ب ـ4 ـ توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان تاثیر وضعیت ظاهری اساتید 59
ب ـ5 ـ توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان تاثیر اسلامی کردن متون درسی در دانشگاه 60
ب ـ6 ـ توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان تاثیر برگزاری آئین مذهبی در دانشگاه 61
ب ـ7 ـ توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان تاثیر داشتن حجاب و رعایت آن 62
ب ـ8 ـ توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان تاثیر پوشش و آرایش 63
ب ـ9 ـ توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان تاثیر اهمیت دادن به نماز 64
ب ـ 10 ـ توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان تاثیربرپایی نماز جماعت در دانشگاه 65
ب ـ11 ـ توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان تاثیر پایبندی اساتید به دین 66
ب ـ 12 ـ توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان تاثیر اسلامی شدن فضای دانشگاه 67
ب ـ 13 ـ توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان تاثیر تحصیلات خانواده 68
ب ـ 14 ـ توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان پایبندی به دین در مناطق شهری 69
ب ـ1 ـ 14 ـ توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان پایبندی به دین در مناطق پایین شهر 69
ب ـ2 ـ 14 ـ توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان پایبندی به دین در مناطق متوسط شهر 70
ب ـ3 ـ 14 ـ توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان پایبندی به دین در مناطق بالای شهر 71
ب ـ 15 ـ توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان پایبندی به دین با توجه به محل سکونت 72
ب ـ1 ـ 15 ـ توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان پایبندی به دین در شهر 72
ب ـ 2 ـ 15 ـ توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان پایبندی به دین در روستا 73
ب ـ 16 ـ توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان تاثیر درآمد 74
ب ـ 17 ـ توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان تاثیر برخورداری از رفاه اقتصادی 75
ب ـ 18 ـ توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان تاثیر سختگیری در مسائل اسلامی در دانشگاه 76
ب ـ 19 ـ توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان مطالعه کتب مذهبی در بین دانشجویان 77
ب ـ 20 ـ توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان تاثیر مطالعه مذهبی 78
ج ـ توصیف نتایج 79
ج ـ 1ـ توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب میزان تاثیر فضای رشد دانشجو برمیزان پایبندی به دین 79
ج ـ 2ـ توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب میزان تاثیر پوشش و حجاب برمیزان پایبندی به دین 80
ج ـ 3ـ توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب میزان تاثیر برخورداری از رفاه اقتصادی برمیزان پایبندی به دین 81
ج ـ 4ـ توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب میزان تاثیر اهمیت دادن به نماز برمیزان پایبندی به دین 82
ج ـ 5 ـ توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب میزان تاثیر محل سکونت بر میزان پایبندی به دین 83
ج ـ6 ـ توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب میزان تاثیر داشتن مطالعه مذهبی بر میزان پایبندی به دین 84
ج ـ 7ـ توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب میزان تاثیرسختگیری در دانشگاه برمیزان پایبندی به دین 85
د ـ رابطه بین متغیرهای وابسته و متغیرهای مستقل 86
د ـ 1ـ رابطه بین متغیرهای وابسته تحقیق و متغیر جنسیت 86
د ـ 2ـ رابطه بین متغیرهای وابسته تحقیق و متغیر وضعیت تاهل 88
د ـ3 ـ رابطه بین متغیرهای وابسته تحقیق و متغیر گروه سنی 89
د ـ 4 ـ رابطه بین متغیرهای وابسته تحقیق و متغیر رشته تحصیلی 91
د ـ 5 ـ رابطه بین متغیرهای وابسته تحقیق و وضعیت اشتغال 94
د ـ 6 ـ رابطه بین متغیرهای وابسته تحقیق و میزان متوسط درآمد ماهیانه خانواده 94
د ـ 7 ـ رابطه بین میزان تاثیر تحصیلات خانواده و تعداد اعضای خانواده 95
 
 
 
 
 
 
 
 
 
فهرست جداول
جدول شماره‌ 1ـ  توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب جنسیت 47
جدول شماره 2 ـ توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب وضعیت تاهل 48
جدول شماره 3 ـ توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب گروه‌های سنی 49
جدول شماره 4 ـ توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب رشته تحصیلی 50
جدول شماره 5 ـ توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب وضعیت فعالیت 51
جدول شماره 6 ـ توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سال ورودی به دانشگاه 52
جدول شماره 7 ـ توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب وضعیت فعالیت 53
جدول شماره 8 ـ توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب متوسط درآمد ماهیانه خانواده 54
جدول شماره 9 ـ توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب تعداد اعضای خانواده 55
جدول شماره‌ 10ـ  توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان پایبندی به دین 56
جدول شماره‌ 11ـ  توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب میزان تاثیر ارتباط با گروه همسالان کم اعتقاد 57
جدول شماره‌ 12ـ  توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب میزان تاثیر وضعیت ظاهری 58
جدول شماره‌ 13ـ  توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب میزان تاثیر وضعیت ظاهری اساتید 59
جدول شماره‌ 14ـ  توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب میزان تاثیر اسلامی کردن متون درسی در دانشگاه 60
جدول شماره‌ 15ـ  توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب میزان تاثیر برگزاری آئین مذهبی در دانشگاه 61
جدول شماره‌ 16ـ  توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب میزان تاثیر داشتن حجاب و رعایت آن 62
جدول شماره‌ 17ـ  توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب میزان تاثیر پوشش و آرایش 63
جدول شماره‌ 18ـ  توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب میزان تاثیر اهمیت دادن به نماز 64
جدول شماره‌ 19ـ  توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب میزان تاثیر برپایی نماز جماعت در دانشگاه 65
جدول شماره‌ 20ـ  توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب میزان تاثیر پایبندی اساتید به دین 66
جدول شماره‌ 21ـ  توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب میزان تاثیر اسلامی شدن فضای دانشگاه 67
جدول شماره‌ 22ـ  توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب میزان تاثیر تحصیلات خانواده 68
جدول شماره‌ 23ـ  توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب میزان پایبندی به دین در مناطق پایین شهر 69
جدول شماره‌ 24ـ  توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب میزان پایبندی به دین در مناطق متوسط شهر 70
جدول شماره‌ 25ـ  توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب میزان پایبندی به دین در مناطق بالای شهر 71
جدول شماره‌ 26 ـ  توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب میزان پایبندی به دین در شهر 72
جدول شماره‌ 27 ـ  توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب میزان پایبندی به دین در روستا 73
جدول شماره‌ 28 ـ  توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب میزان تاثیر درآمد 74
جدول شماره‌ 29 ـ  توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب میزان تاثیر برخورداری از رفاه اقتصادی 75
جدول شماره‌ 30 ـ  توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب میزان تاثیر سختگیری در مسائل اسلامی در داتشگاه 76
جدول شماره‌ 31 ـ  توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب میزان مطالعه کتب مذهبی در بین دانشجویان 77
جدول شماره‌ 32 ـ  توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب میزان تاثیر مطالعه مذهبی 78
جدول شماره‌ 33ـ  توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان تاثیر فضای رشد دانشجو بر میزان پایبندی به دین 79
جدول شماره‌ 34ـ  توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان تاثیر پوشش و حجاب بر میزان پایبندی به دین 80
جدول شماره‌ 35 ـ  توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان تاثیر برخورداری از رفاه اقتصادی بر میزان پایبندی به دین 81
جدول شماره‌ 36ـ  توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان تاثیر اهمیت دادن به نماز بر میزان پایبندی به دین 82
جدول شماره‌ 37ـ  توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان تاثیر محل سکونت بر میزان پایبندی به دین 83
جدول شماره‌ 38ـ  توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان تاثیر داشتن مطالعه مذهبی بر میزان پایبندی به دین 84
جدول شماره‌ 39ـ  توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان تاثیر سختگیری در دانشگاه بر میزان پایبندی به دین 85
جدول شماره‌ 40ـ  نتایج آزمون مقایسه تاثیر جنسیت بر متغیرهای وابسته 86
جدول شماره 41 ـ توزیع فراوانی میزان تاثیر وضعیت ظاهری بر حسب جنسیت 87
جدول شماره‌ 42ـ  نتایج آزمون مقایسه تاثیر وضعیت تاهل بر متغیرهای وابسته 88
جدول شماره 43 ـ توزیع فراوانی میزان تاثیر حجاب بر حسب وضعیت تاهل 89
جدول شماره 44ـ نتایج مقایسه متغیرهای وابسته و گروه سنی 90
جدول شماره 45ـ نتایج مقایسه متغیرهای وابسته و رشته تحصیلی 91
جدول شماره 46 ـ توزیع فراوانی میزان تاثیر اسلامی کردن متون درسی در دانشگاه و بر حسب رشته تحصیلی 92
جدول شماره 47 ـ توزیع فراوانی میزان تاثیر پایبندی اساتید به دین بر حسب رشته تحصیلی 93
جدول شماره 48ـ نتایج مقایسه متغیرهای وابسته و وضعیت اشتغال 94
جدول شماره 49 ـ نتایج مقایسه متغیرهای وابسته و متوسط درآمد ماهیانه 95
جدول شماره 50 ـ نتایج مقایسه میزان تاثیر تحصیلات و تعداد اعضای خانواده 95
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
فهرست نمودار
 
نمودار شماره 1 ـ  توزیع درصدی پاسخگویان بر حسب جنسیت 47
نمودار شماره 2 ـ  توزیع درصدی پاسخگویان بر حسب وضعیت تاهل 48
نمودار شماره 3 ـ توزیع درصدی پاسخگویان بر حسب گروه‌های سنی 49
نمودار شماره 4 ـ توزیع درصدی پاسخگویان بر حسب رشته تحصیلی 50
نمودار شماره 5 ـ توزیع درصدی پاسخگویان بر حسب مقطع تحصیلی 51
نمودار شماره 6 ـ توزیع درصدی پاسخگویان بر حسب سال ورود به دانشگاه 52
نمودار شماره 7 ـ توزیع درصدی پاسخگویان بر حسب وضعیت فعالیت 53
نمودار شماره 8 ـ توزیع درصدی پاسخگویان بر حسب میزان متوسط درآمد ماهیانه خانواده 54
نمودار شماره 9 ـ توزیع درصدی پاسخگویان بر حسب تعداد اعضای خانواده 55
نمودار شماره 10 ـ توزیع درصدی پاسخگویان بر حسب میزان پایبندی به دین 56
نمودار شماره 11 ـ توزیع درصدی پاسخگویان بر حسب میزان تاثبر ارتباط با گروه همسالان کم اعتقاد 57
نمودار شماره 12 ـ توزیع درصدی پاسخگویان بر حسب میزان تاثبر وضعیت ظاهری 58
نمودار شماره 13 ـ توزیع درصدی پاسخگویان بر حسب میزان تاثبر وضعیت ظاهری اساتید 59
نمودار شماره 14 ـ توزیع درصدی پاسخگویان بر حسب میزان تاثبر اسلامی کردن متون درسی در دانشگاه 60
نمودار شماره 15 ـ توزیع درصدی پاسخگویان بر حسب میزان تاثبر برگزاری آئین مذهبی در دانشگاه 61
نمودار شماره 16 ـ توزیع درصدی پاسخگویان بر حسب میزان تاثیر داشتن حجاب و رعایت آن 62
نمودار شماره 17 ـ توزیع درصدی پاسخگویان بر حسب میزان تاثیر پوشش و آرایش 63
نمودار شماره 18 ـ توزیع درصدی پاسخگویان بر حسب میزان تاثیر اهمیت دادن به نماز 64
نمودار شماره 19 ـ توزیع درصدی پاسخگویان بر حسب میزان تاثیر برپایی نماز جماعت در دانشگاه 65
نمودار شماره 20 ـ توزیع درصدی پاسخگویان بر حسب میزان تاثیر پایبندی اساتید به دین 66
نمودار شماره 21 ـ توزیع درصدی پاسخگویان بر حسب میزان تاثیر اسلامی شدن فضای دانشگاه 67
نمودار شماره 22 ـ توزیع درصدی پاسخگویان بر حسب میزان تاثیر تحصیلات خانواده 68
نمودار شماره 23 ـ توزیع درصدی پاسخگویان بر حسب میزان پایبندی به دین در مناطق پایین شهر 69
نمودار شماره 24 ـ توزیع درصدی پاسخگویان بر حسب میزان پایبندی به دین در مناطق متوسط شهر 70
نمودار شماره 25 ـ توزیع درصدی پاسخگویان بر حسب میزان پایبندی به دین در مناطق بالای شهر 71
نمودار شماره 26 ـ توزیع درصدی پاسخگویان بر حسب میزان پایبندی به دین در شهر 72
نمودار شماره 27 ـ توزیع درصدی پاسخگویان بر حسب میزان پایبندی به دین در روستا 73
نمودار شماره 28 ـ توزیع درصدی پاسخگویان بر حسب میزان تاثیر درآمد 74
نمودار شماره 29 ـ توزیع درصدی پاسخگویان بر حسب میزان تاثیر برخورداری از رفاه اقتصادی 75
نمودار شماره 30 ـ توزیع درصدی پاسخگویان بر حسب میزان تاثیر سختگیری در مسائل اسلامی در داتشگاه 76
نمودار شماره 31 ـ توزیع درصدی پاسخگویان بر حسب میزان مطالعه کتب مذهبی در بین دانشجویان 77
نمودار شماره 32 ـ توزیع درصدی پاسخگویان بر حسب میزان تاثیر مطالعه مذهبی 78
نمودار شماره 33 ـ توزیع درصدی پاسخگویان بر حسب میزان تاثیر فضای رشد دانشجو بر میزان پایبندی به دین 79
نمودار شماره 34 ـ توزیع درصدی پاسخگویان بر حسب میزان تاثیر پوشش و حجاب بر میزان پایبندی به دین 80
نمودار شماره 35 ـ توزیع درصدی پاسخگویان برحسب میزان تاثیر برخورداری از رفاه اقتصادی برمیزان پایبندی به دین 81
نمودار شماره 36 ـ توزیع درصدی پاسخگویان برحسب میزان تاثیر اهمیت دادن به نماز برمیزان پایبندی به دین 82
نمودار شماره 37 ـ توزیع درصدی پاسخگویان بر حسب میزان تاثیر محل سکونت بر میزان پایبندی به دین 83
نمودار شماره 38 ـ توزیع درصدی پاسخگویان بر حسب میزان تاثیر داشتن مطالعه مذهبی بر میزان پایبندی به دین 84
نمودار شماره 39 ـ توزیع درصدی پاسخگویان بر حسب میزان تاثیر سختگیری در دانشگاه بر میزان پایبندی به دین 85
 

توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود پاورپوینت معرفی انواع رشته های دانشگاهی

دانلود پاورپوینت معرفی انواع رشته های دانشگاهی


مشخصات فایل
تعداد صفحات62
حجم925 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

دانلود پاورپوینت معرفی انواع رشته های دانشگاهی جهت رشته روانشناسی و علوم تربیتی در قالب 62 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش

 

 

 

رشته‌های دانشگاهی شاخه‌هایی از دانش هستند که در دانشگاه‌ها و دیگر مراکز آموزش عالی تدریس می‌شوند و مورد پژوهش قرار می‌گیرند. تفاوت‌های فراوانی در شیوه ارائه رشته‌های علمی در دانشگاه‌های مختلف سراسر جهان وجود دارد. تعریف و شناخت رشته‌های دانشگاهی توسط ژورنال‌های آکادمیکی که چاپ تحقیقات را به عهده دارند و انجمن‌های علمی، گروه‌های آموزشی یا هیأت‌های علمی دانشگاه‌ها انجام می‌شود.

 

 

 

فهرست مطالب
مهندس
انواع دانشگاه ها
مفاهیم دروس دانشگاهی
دروس دانشگاهی
انتخاب واحد
تعریف دانشجوی ممتاز ورودی
تعریف دانشجوی ممتاز دانشگاه
تسهیلات اعطایی به دانشجویان ممتاز
پذیرش دانشجویان ممتاز کارشناسی در مقطع کارشناسی ارشد بدون شرکت در آزمون ورودی
شورای صنفی دانشکده ها
انجمن های علمی
معرفی رشته مهندسی نساجی
گرایش شیمی نساجی و علوم الیاف
گرایش تکنولوژی نساجی  
گرایش مهندسی پوشاک
 مهندسی صنایع
مهندسی کامپیوتر
مهندسی نرم افزار
مهندسی سخت افزار
توانمندی های فارغ التحصیلان
وضعیت نیاز کشور به این رشته در حال حاضر
مهندسی مکانیک
...


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلودمبانی نظری و پیشینه تحقیق نوآوری دانشگاهی 70 صفحه

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق نوآوری دانشگاهی عنوان این نوشتار است که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.


مشخصات فایل
تعداد صفحات70
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق نوآوری دانشگاهی می باشد. در بخش اول چارچوب و مبانی نظری نوآوری دانشگاهی تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق نوآوری دانشگاهی در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

نوآوری دانشگاهی 
نوآوری مستمر و فراگیر در سازمان ها،  در واقع نوعی-کند وکاو منظم برای یافتن شیوه ها و پاسخ های نو به فشارها و تغییر و تحولات محیطی است.  از آنجا که در محیط های پیچیده و متحول امروزی دیگر واکنش های تکراری برای رویارویی با این تغییرات کارآمد نمی باشد،  لذا دایم باید در جستجوی راه های جدید برای واکنش در برابر محیط برآمد.  به عبارتی آن دسته از سازمان ها و نظام ها می توانند در محیط پیچیده و پویا به بقای خود ادامه دهند که به طور مستمر قادر به خلق ایده ها و طرح های جدیدی جهت مقابله با فشارها و تحولات محیطی باشند( فتحی زاده و همکاران،  1389). 

 

 

از نوآوری دانشگاهی نیز تعاریف متعددی شده،  فرهنگ وبستر نوآوری دانشگاهی را توانایی انجام امری ابتکاری تعریف کرده است که به خلق محصول یا خدمتی جدید منجر شود به گونه ای که این توانایی ممکن است از هوش و استعداد افراد سرچشمه گرفته یا به وسیله آموزش ایجاد شود.  هالت: اصطلاح نوآوری دانشگاهی را در یک مفهوم وسیع به عنوان فرآیندی برای استفاده از دانش یا اطلاعات مربوط،  به منظور ایجاد یا معرفی چیزهای تازه و مفید به کاربرد.  وارکینگ نیز توضیح می دهد که : نوآوری دانشگاهی هر چیز تجدید نظر شده است که طراحی و به حقیقت درآمده باشد و موقعیت سازمان را در مقابل رقبا استحکام بخشد و نیز یک برتری رقابتی بلند مدت را میسر سازد.  به عبارتی نوآوری،  خلق چیز جدیدی است که یک هدف معین را دنبال و به اجرا رساند.  کیث اظهار می دارد: نوآوری دانشگاهی عبارت از پیدایش شیوه های نو در حل مسائل گوناگون سازمانی بوسیله گروهی از کارکنان در رشته های گوناگون است( طالب بیدختی،  1383).  

 

 

 

به تعبیردراکر  (1999) از دیدگاه مدیریتی نوآوری دانشگاهی به معنای تغییری است که بعد تازه ای از عملکرد را خلق  می کند،  ولیکن از دیدگاه سازمانی نوآوری به معنای بهره برداری از ایده جدید است.  در واقع به فرایند خلق،  توسعه و اجرای یک ایده جدید یا رفتار تازه،  نوآوری دانشگاهی گفته می شود.  باید دانست که نوآوری دانشگاهی می‌تواند به عنوان تغییر سازمانی برای پاسخ به محیط خارجی یا نفوذ بر آن در نظر گرفته شود.  آمابیل  (1998) نوآوری سازمانی را پیاده کردن و اجرای موفقیت آمیز ایده های خلاق در سازمان تعریف می کند و اشاره می کند که خلاقیت به ایجاد ایده های جدید توجه دارد در صورتی که نوآوری به کاربردن آن می پردازد پس خلاقیت نقطه آغاز هر نوآوری است و نوآوری تلاش برای تبدیل ایده خلاق به محصولات یا فرایند هایی است که نهایتاً موجب بهبود خدمات به مشتری،  کاهش هزینه و ایجاد درآمدهای جدید برای یک سازمان می انجامد. 
 کنز(2002) در تعریف خود از نوآوری دانشگاهی بر فرآیند آن تأکید کرده و نوآوری دانشگاهی را فرآیند گردآوری هرنوع ایده جدید و مفید برای حل مسئله می-خواند و معتقد است که نوآوری شامل شکل گرفتن ایده،  پذیرش و اجرای ایده  های جدید در فرآیند،  محصولات و خدمات است

 

 

 

ژنگ (2008) نوآوری دانشگاهی را به معنای ترک الگوهای قدیمی و مهم ترین قابلیت برای رشد و گسترش سازمان به شمار آورده است.  به زغم وی امروزه به طور فزاینده ای از نوآوری به عنوان یکی از عوامل اصلی حفظ مزیت رقابتی و موفقیت بلند مدت سازمان در بازارهای رقابتی یاد می شود.  از نظر جیمنز و سگارا  (2008) دلیل این امر آن است که سازمان هایی که ظرفیت ایجاد نوآوری دانشگاهی دارند،  سریع تر و بهتر از سازمان های غیر نوآور قادر خواهند بود به چالش های محیطی پاسخ دهند،  که این به نوبه خود عملکرد سازمان را افزایش می دهد.  
بنابراین،  در یک تعریف کلی می توان نوآوری دانشگاهی را به عنوان هر ایده ای جدید نسبت به یک سازمان و یا یک صنعت یا یک ملت و یا در جهان تعریف کرد.  با استناد به تعاریف فوق   می توان گفت خلاقیت پیدایی و تولید یک اندیشه و فکر جدید است در حالی که نوآوری عملی ساختن اندیشه و فکر آن است.  نوآوری به معنی به کارگیری تفکرات جدید ناشی از خلاقیت است که در یک سازمان می تواند به صورت یک کالای جدید،  خدمت و یا راه حل جدید انجام کارها باشد.

  در واقع نوآوری فرآیندی است که از طریق آن،  سازمان مشکلات موجود را شناسایی و تعریف کرده سپس فعالانه دانش جدید را برای حل آنها به کار می گیرد.  به طور کلی سازمان های نوآور سازمان هایی هستند که نسبت به تغییر نیازهای مشتریان تغییر مهارت های رقبا،  تغییر روحیه افراد جامعه،  تغییر شرایط تجارت بین الملل و مقررات دولتی واکنش نشان داده،  در شکل و نحوه تولیدات خود تجدیدنظر کرده و خود را متحول می سازند.  در همین رابطه پیتر دراکر نوآوری را یکی از اهداف هشتگانه در سازمان می داند.  فایول  نوآوری را یکی از اصول 14 گانه مدیریت معرفی می کند و الوین تافلر معتقد است محور موج سوم را خلاقیت و نوآوری تشکیل می دهد.  گاروین  نیز با دیدگاهی کاربردی،  سازمان یادگیرنده را سازمانی معرفی می کند که در خلق،  اکتساب و انتقال دانش و تعدیل و جایگزینی رفتارش با دانش و بینش جدید مهارت دارد. 

 

 

 در همین راستا می توان نتیجه گیری کرد که سازمان های خلاق و نوآور سازمان هایی یادگیرنده اند و یادگیری مهم ترین فرصت برای ایجاد تغییر و تحول و همگام شدن آنها با تغییرات محیطی است.  لاکت  نیز درباره ضرورت نوآوری و همگامی و هماهنگی با تحولات جدید می گوید: موج دریا تجربه ترسناکی است،  اگر در مقابل آن ایستادگی کنید شما را به گوشه ای پرتاب می-کند،  با این حال اگر بر آن سوار شوید،  می تواند در زمان کوتاهی شما را به جای دوری ببرد . به طور قطع بسیار ساده تر است که منتظر امواج تغییر باشید و بر آنها سوار شوید تا اینکه اصرار ورزید که  بی حرکت بمانید و به سویی رانده شوید.  مدیریت ساکن و بی حرکت نمی تواند مدت زیادی به طول انجامد،  موج یا آن را غرق میکند و یا کشتی این مدیریت در گل فرو می رود و همان جا باقی می ماند "بالاخره دیدگاه های بسیاری از نظریه پردازان دیگر مانند تافلر،  شون  و برگ کویست  نیز حاکی از آن است که سازمانهای امروزی نمی توانند روند و سرعت تغییرات را متوقف سازند بلکه تنها می-توانند تردیدها،  نوسانات و بی ثباتی ها را به فرصت-هایی برای آموختن،  تطابق و همخوانی مطلوب تبدیل کنند(کشاورز ، 1392)

 

 

 

منبع:فروشگاه ساز فایلینا

 

 


فهرست مطالب
مبانی نظری و پیشینه پژوهش 22
مبانی نظری نوآوری دانشگاهی
2- 1- مقدمه 22
2-2-پیشینه پژوهش 22
2-1-1 - نوآوری دانشگاهی 22
2-1-1-1- تفاوت خلاقیت و نوآوری و تغییر و اختراع 22
شکل شماره ( 2-1) : رابطه خلاقیت،  نوآوری و تغییر 27
تولایی (1387) 27
2-2-1-2-تعاریف نوآوری 28
2-2-1-3- تاریخچه نوآوری 31
2-2-1-4- انواع نوآوری 34
2-2-1-5- فرایند نوآوری 37
شکل شماره (2-2): توالی فرآیند نوآوری در سازمان به نقل از تولایی (1387) 38
2-2-1-6- الگوهای تکامل فرآیند نوآوری تکنولوژیکی 39
2-2-1-6- 1-مدل فشار علم  : 39
2-2-1-6- 2-مدل کشش بازار  : 40
2-2-1-6- 3-مدل اتصالی  : 40
2-2-1-6- 4-مدل یکپارچه و شبکه ای  : 41
2-2-1-6- 5-مدل زنجیره ارزش  : 41
2-2-1-7-ویژگی های نوآوری 42
2-2-1-8-  نظام ملی نوآوری 46
2-2-1-9- تأثیر نوآوری بر فاکتورهای نظام آموزش 48
2-2-1-10- نظریه انتشار نوآوری 55
2-2-1-11-نوآوری دانشگاهی 58
2-2-1-12- نوآوری در آموزش عالی ( بر پایه مدل بالدریج ) 61
2-2-1-13- ابعاد نوآوری دانشگاهی 64

2-4-1-پیشینه تحقیقات در زمینه نوآوری دانشگاهی 65
2-4-1-1- پژوهش های خارجی 65
2-4-1-2- پژوهش های داخلی 66
2-5- جمع بندی و نتیجه‌گیری 68
منابع 72
منابع فارسی 72
منابع انگلیسی 78


 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلودنوآوری در آموزش عالی و بررسی ابعاد و مدلهای نوآوری دانشگاهی

هدف از این پایان نامه نوآوری در آموزش عالی و بررسی ابعاد و مدلهای نوآوری دانشگاهی بصورت جامع و کامل و با منابع جدید می باشد


مشخصات فایل
تعداد صفحات65
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیمدیریت

توضیحات کامل

دانلود  پایان نامه رشته مدیریت آموزشی

نوآوری در آموزش عالی و بررسی ابعاد و مدلهای نوآوری دانشگاهی

 
 
 
 
 
 

نوآوری در آموزش عالی

نوآوری،  عبارت است از تغییری معنی دار که برای بهبود خدمات و فرایندهای سازمانی و ایجاد ارزشهای جدید برای ذینفعان سازمان ها صورت می گیرد و برای دست یابی به ابعاد جدید عملکرد بر رهبری سازمان تمرکز دارد.  تأکید دپارتمان های حوزه تحقیق و توسعه برای نوآوری در موسسات آموزش عالی به منظور ارتقاء ارزش آموزشی برای دانشجویان و بهبود اثر بخشی تمامی فرایندهای یادگیری محور و کارآیی فرایندهای پشتیبان،  رویه های یادگیری محور امری حیاتی و ضروری است.  دانشکده ها و دانشگاه ها باید به گونه ای مدیریت و رهبری شوند که نوآوری به عنوان یک فرهنگ و بخش طبیعی فعالیت های روزانه در آمده و به عنوان دانش افزوده برای همه اعضای هیئت علمی و دانشکده مطرح شود.  توانایی تسریع در انتشار و تبدیل این دانش به سرمایه که محرکی برای بهبود آموزشی می باشد،  امری ضروری است.

 

 پیشبرد و هدایت حرکت نوآوری،  اجرا و پیگیری اصلاحات و بهبودها اغلب برای بسیاری از دانشکده ها و دانشگاه ها بی نهایت مشکل است.  در برخی موارد،  هر موسسه آموزشی ممکن است روشی ویژه به خود داشته باشد که تا اندازه ای نوآورانه است.  هر دانشکده یا دانشگاه می تواند نشریات و مطالبی را منتشر کند که معرفی کننده برنامه ها و فعالیت های جدیدی است که با هنجارهای دانشگاهی متفاوت هستند و شیوه جدیدی را (دست کم برای موسسه) ابداع می کنند و افرادی توانمند را برای هدف های مناسب در نظر بگیرد.  در هر صورت این فعالیت های جدید و دیگر تغییرات برای بسیاری از بخش ها به صورت تصادفی هستند نه سیستماتیک.  تعداد محدودی از مؤسسات آموزشی به کنترل خوبی بر پیامدهای حاصل از نوآوری دست یافته اند و بسیاری از موسسات آموزشی که زمان و تلاش های قابل ملاحظه ای را صرف بهبود عملکرد خود کرده اند که اغلب به الگوی پیشین بازگشت داشته اند.  پر روشن است که بسیاری از موسسات آموزشی فاقد یک چارچوب سیستماتیک هستند که به آنها اجازه بدهد تا به طور مؤثری تغییرات را مدیریت و نوآوری را تشویق کنند و به نتایج مثبت و رو به افزایش حاصل از تلاش های خود دست یابند.  

 

تغییر و نوآوری مفاهیم جدید بر مبنای یک فرایند و روش سیستماتیک اتفاق می افتد.  مفاهیم جدید در نتیجه ایجاد شرایط مساعد ظاهر می شوند.  فناوری های ناهمسان برای ایجاد ارزش های جدید با همدیگر ترکیب می شوند.  محیطی که حاوی عناصر اساسی هستند و افرادی که برای شناخت امکانات جدید آماده شده اند،  با بحران های اقتصادی یا فرهنگی یا یک چشم انداز روشنی از آینده پیوند می خورد و زمینه را برای تغییر و نوآوری فراهم می سازد.  طبیعی است که آموزشی عالی دارای همه عناصری است که برای تغییر و نوآوری ضروری هستند.  آنچه که نیاز است،  یک مدل یا ابزاری است که فرایندی سیستماتیک برای پیشبرد و مدیریت تغییرات فراهم سازد.  معیار مالکم بالدریج برای تعالی عملکرد،  مدل مناسبی را برای این منظور فراهم می سازد.  

 

معیار بالدریج برای تعالی عملکرد:

مدیریت برای نوآوری،  یکی از ارزشهای محوری معیار مالکم بالدریج است.  این معیار ساختار جامعی را برای موسسات آموزشی به منظور تنظیم رسالت،  چشم انداز،  ارزش ها،  هدف ها و چالش های راهبردی همراه با منابع ضروری برای بهبود بلند مدت فراهم می کند.  این معیار ابتدا برای افزایش رقابت بین شرکت های تولیدی آمریکا در دهه 1980 ایجاد شده بود.  معیار به مرور تکامل یافته،  در عمل به منظور تعالی عملکرد در سطح جهانی تعریف شده است.  معیار بالدریج به طور مفصل و جامعی برای سازمان های بهداشتی و آموزشی در میانه دهه 1990 مورد بازبینی و بررسی قرار گرفته است.

 

 ارزش های مفاهیم اصلی معیار تعلیم و تربیت در هفت طیف تنظیم و مجسم شده است: 1- رهبری  2- برنامه ریزی راهبردی   3-تمرکز بر دانشجویان،  ذینفعان و بازار   4- سنجش و تحلیل و مدیریت دانش   5- تمرکز بر اعضای هیئت علمی دانشکده   6- مدیریت فرایند   7- نتایج عملکرد سازمانی موسسات آموزشی متعددی از این معیار برای بهبود درونی با برای راهنمایی در نوشتن درخواست و ارائه این درخواست برای بررسی،  نمره گذاری و دریافت جایزه ملی کیفیت استفاده کرده اند.  مدرسه ها،  دانشکده ها و دانشگاه ها می توانند برای دریافت جایزه ملی کیفیت مالکم بالدریج که برنامه آن از سال 1999 شروع شده اقدام به تکمیل درخواست کرده،  آن را ارسال کنند.  طی هفت سال گذشته،  موسسات آموزش عالی متعددی از ارزش ها و معیار بالدریج به عنوان یک چارچوب مدیریتی برای ایجاد نوآوری و تغییر در قلمرو معیارهای کلیدی استفاده کرده اند.  زمانی که موسسات آموزشی قادر باشند قوانین رهبری و برنامه ریزی را به روشنی بیان کنند و به طور شفافی نتایج آن را با خواسته هایشان مرتبط سازند،  احتمال دستیابی به موفقیت در نهادیه کردن نوآوری در داخل فرهنگ سازمان،  بسیار بیشتر است.  

 
 
منبع:فروشگاه ساز فایلینا
 
 
 
 
فهرست مطالب
 

پایان نامه نوآوری دانشگاهی

2- 1- مقدمه
2-1-1 - نوآوری دانشگاهی
2-1-1-1- تفاوت خلاقیت و نوآوری و تغییر و اختراع 22
شکل شماره ( 2-1) : رابطه خلاقیت،  نوآوری و تغییر 27
تولایی (1387) 27
2-2-1-2-تعاریف نوآوری 28
2-2-1-3- تاریخچه نوآوری 31
2-2-1-4- انواع نوآوری 34
2-2-1-5- فرایند نوآوری 37
شکل شماره (2-2): توالی فرآیند نوآوری در سازمان به نقل از تولایی (1387) 38
2-2-1-6- الگوهای تکامل فرآیند نوآوری تکنولوژیکی 39
2-2-1-6- 1-مدل فشار علم  : 39
2-2-1-6- 2-مدل کشش بازار  : 40
2-2-1-6- 3-مدل اتصالی  : 40
2-2-1-6- 4-مدل یکپارچه و شبکه ای  : 41
2-2-1-6- 5-مدل زنجیره ارزش  : 41
2-2-1-7-ویژگی های نوآوری 42
2-2-1-8-  نظام ملی نوآوری 46
2-2-1-9- تأثیر نوآوری بر فاکتورهای نظام آموزش 48
2-2-1-10- نظریه انتشار نوآوری 55
2-2-1-11-نوآوری دانشگاهی 58
2-2-1-12- نوآوری در آموزش عالی ( بر پایه مدل بالدریج ) 61
2-2-1-13- ابعاد نوآوری دانشگاهی 64
 

-پیشینه  نوآوری دانشگاهی 65

2-4-1-1- پژوهش های خارجی 65
2-4-1-2- پژوهش های داخلی 66
2-5- جمع بندی و نتیجه‌گیری 68
منابع 72
منابع فارسی 72
منابع انگلیسی 78
 
 
 
 
 
 

توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلودچارچوب نظری و پیشینه پژوهش نوآوری دانشگاهی

دانلود چارچوب نظری و پیشینه پژوهش نوآوری دانشگاهی بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدیداین فایل بصورت انحصاری برای فروشگاه فایلینا تولید شده و در هیچ جای دیگه ای بجز این فروشگاه پیدا نمی شود


مشخصات فایل
تعداد صفحات70
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

دانلود مبانی نظری پایان نامه رشته مدیریت آموزشی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش نوآوری دانشگاهی

 
 
 
* با قیمت دانشجویی، ارزان و مناسب :)-

** فایل منحصر به فرد، بصورت جامع و کامل و با منابع بروز و جدید خریداری کنید.

*** این فایل بصورت انحصاری برای فروشگاه فایلینا تولید شده و در هیچ جای دیگه ای بجز این فروشگاه پیدا
نمی شود.


پشتیبانی همیشگی توسط : maryam.alkasir70@gmail.com

 
 
 
 
 
 
 
 
نوآوری دانشگاهی 
نوآوری مستمر و فراگیر در سازمان ها،  در واقع نوعی-کند وکاو منظم برای یافتن شیوه ها و پاسخ های نو به فشارها و تغییر و تحولات محیطی است.  از آنجا که در محیط های پیچیده و متحول امروزی دیگر واکنش های تکراری برای رویارویی با این تغییرات کارآمد نمی باشد،  لذا دایم باید در جستجوی راه های جدید برای واکنش در برابر محیط برآمد.  به عبارتی آن دسته از سازمان ها و نظام ها می توانند در محیط پیچیده و پویا به بقای خود ادامه دهند که به طور مستمر قادر به خلق ایده ها و طرح های جدیدی جهت مقابله با فشارها و تحولات محیطی باشند( فتحی زاده و همکاران،  1389). 
 
از نوآوری دانشگاهی نیز تعاریف متعددی شده،  فرهنگ وبستر نوآوری دانشگاهی را توانایی انجام امری ابتکاری تعریف کرده است که به خلق محصول یا خدمتی جدید منجر شود به گونه ای که این توانایی ممکن است از هوش و استعداد افراد سرچشمه گرفته یا به وسیله آموزش ایجاد شود.  هالت: اصطلاح نوآوری دانشگاهی را در یک مفهوم وسیع به عنوان فرآیندی برای استفاده از دانش یا اطلاعات مربوط،  به منظور ایجاد یا معرفی چیزهای تازه و مفید به کاربرد.  وارکینگ نیز توضیح می دهد که : نوآوری دانشگاهی هر چیز تجدید نظر شده است که طراحی و به حقیقت درآمده باشد و موقعیت سازمان را در مقابل رقبا استحکام بخشد و نیز یک برتری رقابتی بلند مدت را میسر سازد.  به عبارتی نوآوری،  خلق چیز جدیدی است که یک هدف معین را دنبال و به اجرا رساند.  کیث اظهار می دارد: نوآوری دانشگاهی عبارت از پیدایش شیوه های نو در حل مسائل گوناگون سازمانی بوسیله گروهی از کارکنان در رشته های گوناگون است( طالب بیدختی،  1383).  
 
به تعبیردراکر  (1999) از دیدگاه مدیریتی نوآوری دانشگاهی به معنای تغییری است که بعد تازه ای از عملکرد را خلق  می کند،  ولیکن از دیدگاه سازمانی نوآوری به معنای بهره برداری از ایده جدید است.  در واقع به فرایند خلق،  توسعه و اجرای یک ایده جدید یا رفتار تازه،  نوآوری دانشگاهی گفته می شود.  باید دانست که نوآوری دانشگاهی می‌تواند به عنوان تغییر سازمانی برای پاسخ به محیط خارجی یا نفوذ بر آن در نظر گرفته شود.  آمابیل  (1998) نوآوری سازمانی را پیاده کردن و اجرای موفقیت آمیز ایده های خلاق در سازمان تعریف می کند و اشاره می کند که خلاقیت به ایجاد ایده های جدید توجه دارد در صورتی که نوآوری به کاربردن آن می پردازد پس خلاقیت نقطه آغاز هر نوآوری است و نوآوری تلاش برای تبدیل ایده خلاق به محصولات یا فرایند هایی است که نهایتاً موجب بهبود خدمات به مشتری،  کاهش هزینه و ایجاد درآمدهای جدید برای یک سازمان می انجامد. 
 کنز(2002) در تعریف خود از نوآوری دانشگاهی بر فرآیند آن تأکید کرده و نوآوری دانشگاهی را فرآیند گردآوری هرنوع ایده جدید و مفید برای حل مسئله می-خواند و معتقد است که نوآوری شامل شکل گرفتن ایده،  پذیرش و اجرای ایده  های جدید در فرآیند،  محصولات و خدمات است . 
 
ژنگ (2008) نوآوری دانشگاهی را به معنای ترک الگوهای قدیمی و مهم ترین قابلیت برای رشد و گسترش سازمان به شمار آورده است.  به زغم وی امروزه به طور فزاینده ای از نوآوری به عنوان یکی از عوامل اصلی حفظ مزیت رقابتی و موفقیت بلند مدت سازمان در بازارهای رقابتی یاد می شود.  از نظر جیمنز و سگارا  (2008) دلیل این امر آن است که سازمان هایی که ظرفیت ایجاد نوآوری دانشگاهی دارند،  سریع تر و بهتر از سازمان های غیر نوآور قادر خواهند بود به چالش های محیطی پاسخ دهند،  که این به نوبه خود عملکرد سازمان را افزایش می دهد.  
بنابراین،  در یک تعریف کلی می توان نوآوری دانشگاهی را به عنوان هر ایده ای جدید نسبت به یک سازمان و یا یک صنعت یا یک ملت و یا در جهان تعریف کرد.  با استناد به تعاریف فوق   می توان گفت خلاقیت پیدایی و تولید یک اندیشه و فکر جدید است در حالی که نوآوری عملی ساختن اندیشه و فکر آن است.  نوآوری به معنی به کارگیری تفکرات جدید ناشی از خلاقیت است که در یک سازمان می تواند به صورت یک کالای جدید،  خدمت و یا راه حل جدید انجام کارها باشد.
 
  در واقع نوآوری فرآیندی است که از طریق آن،  سازمان مشکلات موجود را شناسایی و تعریف کرده سپس فعالانه دانش جدید را برای حل آنها به کار می گیرد.  به طور کلی سازمان های نوآور سازمان هایی هستند که نسبت به تغییر نیازهای مشتریان تغییر مهارت های رقبا،  تغییر روحیه افراد جامعه،  تغییر شرایط تجارت بین الملل و مقررات دولتی واکنش نشان داده،  در شکل و نحوه تولیدات خود تجدیدنظر کرده و خود را متحول می سازند.  در همین رابطه پیتر دراکر نوآوری را یکی از اهداف هشتگانه در سازمان می داند.  فایول  نوآوری را یکی از اصول 14 گانه مدیریت معرفی می کند و الوین تافلر معتقد است محور موج سوم را خلاقیت و نوآوری تشکیل می دهد.  گاروین  نیز با دیدگاهی کاربردی،  سازمان یادگیرنده را سازمانی معرفی می کند که در خلق،  اکتساب و انتقال دانش و تعدیل و جایگزینی رفتارش با دانش و بینش جدید مهارت دارد. 
 
 در همین راستا می توان نتیجه گیری کرد که سازمان های خلاق و نوآور سازمان هایی یادگیرنده اند و یادگیری مهم ترین فرصت برای ایجاد تغییر و تحول و همگام شدن آنها با تغییرات محیطی است.  لاکت  نیز درباره ضرورت نوآوری و همگامی و هماهنگی با تحولات جدید می گوید: موج دریا تجربه ترسناکی است،  اگر در مقابل آن ایستادگی کنید شما را به گوشه ای پرتاب می-کند،  با این حال اگر بر آن سوار شوید،  می تواند در زمان کوتاهی شما را به جای دوری ببرد . به طور قطع بسیار ساده تر است که منتظر امواج تغییر باشید و بر آنها سوار شوید تا اینکه اصرار ورزید که  بی حرکت بمانید و به سویی رانده شوید.  مدیریت ساکن و بی حرکت نمی تواند مدت زیادی به طول انجامد،  موج یا آن را غرق میکند و یا کشتی این مدیریت در گل فرو می رود و همان جا باقی می ماند "بالاخره دیدگاه های بسیاری از نظریه پردازان دیگر مانند تافلر،  شون  و برگ کویست  نیز حاکی از آن است که سازمانهای امروزی نمی توانند روند و سرعت تغییرات را متوقف سازند بلکه تنها می-توانند تردیدها،  نوسانات و بی ثباتی ها را به فرصت-هایی برای آموختن،  تطابق و همخوانی مطلوب تبدیل کنند(کشاورز ، 1392)
 
 
 
منبع:فروشگاه ساز فایلینا
 
 
 
 
فهرست مطالب
مبانی نظری و پیشینه پژوهش 22

مبانی نظری نوآوری دانشگاهی

2- 1- مقدمه 22
2-2-پیشینه پژوهش 22
2-1-1 - نوآوری دانشگاهی 22
2-1-1-1- تفاوت خلاقیت و نوآوری و تغییر و اختراع 22
شکل شماره ( 2-1) : رابطه خلاقیت،  نوآوری و تغییر 27
تولایی (1387) 27
2-2-1-2-تعاریف نوآوری 28
2-2-1-3- تاریخچه نوآوری 31
2-2-1-4- انواع نوآوری 34
2-2-1-5- فرایند نوآوری 37
شکل شماره (2-2): توالی فرآیند نوآوری در سازمان به نقل از تولایی (1387) 38
2-2-1-6- الگوهای تکامل فرآیند نوآوری تکنولوژیکی 39
2-2-1-6- 1-مدل فشار علم  : 39
2-2-1-6- 2-مدل کشش بازار  : 40
2-2-1-6- 3-مدل اتصالی  : 40
2-2-1-6- 4-مدل یکپارچه و شبکه ای  : 41
2-2-1-6- 5-مدل زنجیره ارزش  : 41
2-2-1-7-ویژگی های نوآوری 42
2-2-1-8-  نظام ملی نوآوری 46
2-2-1-9- تأثیر نوآوری بر فاکتورهای نظام آموزش 48
2-2-1-10- نظریه انتشار نوآوری 55
2-2-1-11-نوآوری دانشگاهی 58
2-2-1-12- نوآوری در آموزش عالی ( بر پایه مدل بالدریج ) 61
2-2-1-13- ابعاد نوآوری دانشگاهی 64
 

2-4-1-پیشینه تحقیقات در زمینه نوآوری دانشگاهی 65

2-4-1-1- پژوهش های خارجی 65
2-4-1-2- پژوهش های داخلی 66
2-5- جمع بندی و نتیجه‌گیری 68
منابع 72
منابع فارسی 72
منابع انگلیسی 78
 
 
 
 
 


////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
توضیحات:
فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
 
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
 
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
 
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
 
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
 
منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
 
نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
 
بدون هیچ تگ و تبلیغات، قابلیت پرینت دارد
 
پشتیبانی همیشگی توسط :
maryam.alkasir70@gmail.com
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
 

 

 

 

 

 

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلودپاورپوینت کتاب ریاضی پیش دانشگاهی از شمس الملوک خوش دل

پاورپوینت ریاضی پیش دانشگاهی از شمس الملوک خوش دل


مشخصات فایل
تعداد صفحات364
حجم7911 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیمدیریت

توضیحات کامل

دانلود پاورپوینت کتاب ریاضی پیش دانشگاهی از شمس الملوک خوش دل جهت رشته مدیریت در قالب 364 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش

 

 

 

 

کتاب ریاضی پیش دانشگاهی
مولف: شمس الملوک خوش دل - علی ایرانمنش
رشته مدیریت
تعداد واحد: 2

 

ریاضیات به مطالعه مباحثی چون کمیت (نظریه اعداد) ، ساختار (جبر) ، فضا (هندسه) ،  و تغییرات (آنالیز ریاضی) می‌پردازد. در حقیقت تعریفی جهان شمول که همه بر سر آن توافق داشته باشند برای ریاضیات وجود ندارد. ریاضیدانان به دنبال الگوهایی هستند که بتوان از آن‌ها استفاده کرده و حدس ‌های جدیدی را فرموله کرد؛ آن‌ها درستی یا غلطی حدس‌ ها را توسط اثبات ریاضیاتی نشان می‌دهند. این کتاب در شش فصل و جهت استفاده دانشجویان عزیز تدوین شده است.

 

 

 

 


فهرست مطالب
مقدمه
نظریه مجموعه ها
دستگاه اعداد حقیقی
معادله و نامعادله های درجه اول و درجه دوم
آشنایی با مفاهیم مثلثاتی
هندسه تحلیلی در صفحه
لگاریتم


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلوددانلود پاورپوینت چارچوب بهنجار آموزش اخلاق رایاسپهری شالوده‏ای پویا برای طرح درس دانشگاهی آموزش آداب فناوری اطلاعات (فا)

دانلود پاورپوینت چارچوب بهنجار آموزش اخلاق رایاسپهری شالوده‏ای پویا برای طرح درس دانشگاهی آموزش آداب فناوری اطلاعات (فا) جهت رشته کامپیوتر در 49 اسلاید و با فرمت pptx


مشخصات فایل
تعداد صفحات49
حجم381 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیکامپیوتر

توضیحات کامل

دانلود پاورپوینت چارچوب بهنجار آموزش اخلاق رایاسپهری شالوده‏ای پویا برای طرح درس دانشگاهی آموزش آداب فناوری اطلاعات (فا) جهت رشته کامپیوتر در 49 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش

 

 

 


اخلاق در ترجمه واژه Moral در تعریف به " قواعد و اصول تعیین کننده رفتارهای خوب و بد از منظر ارزش و داوری" اشاره دارد .آداب در ترجمه واژه Ethics ناظر بر ” قواعد اخلاقی پایش‏گر رفتار حرفه‏ای، کاری برای ترسیم مجموعه‏ای از ضوابط توافقی" است. فلسفه اخلاق به سه حوزه اخلاق توصیفی(Descriptive Ethics)، اخلاق دستوری یا هنجاری(Normative/ Prescriptive Ethics) و اخلاق تحلیلی یا فرا اخلاق(Analytic/ Meta Ethics) تقسیم می شود. در حوزه اخلاق تحلیلی یا فرا اخلاق به مباحثی پرداخته می‏شوند که مبنای اخلاقی (Moral) دارند .با توجه به واژه معادل در فارسی، بنظر میرسدآداب عبارت مناسب‏تری است که مرزهای این دو را تفکیک می‏نماید، یعنی: آداب توصیفی، آداب هنجاری و آداب تحلیلی.

 

 

 


فهرست مطالب:
ضرورت ها  
چکیده
ضرورت های شناخت و سوادآموزی اثرات بکارگیری فناوری های نو و اخلاق پایشگر آسیب های ناشی از آنها
تعاریف و مفاهیم  : فناوری اطلاعات
اخلاق (Moral) و آداب (Ethics)
ابعاد اخلاقی و فناوری
اخلاق تحلیلی یا فرا اخلاق
مباحثی بین رشته‏ای در آداب‏شناسی اخلاق
گرایش‏های امروزین و کلی فلسفه اخلاق
چهار مکتب مهم و مورد اعتناء در فلسفه اخلاق
نقش طبقه بندیهای فوق در تدوین آداب
نگاهی به آرای "پل تیلیش "
تبعات عیان و نگاههای نگران
پیشینه سواد آموزی به عنوان یک راه حل
موضوعات اصلی واحد های دانشی
ساختار و نظام
شالوده های ساختاری
شالوده انسانی
شالوده سازمانی
شالوده پیاده سازی
شالوده های ساختار نظام اجرائی
ساختار نظام اجرائی
ساختار نظام اجرائی اخلاق و آداب فا
ابعاد اخلاق در عصر اطلاعات
چارچوب موضوعات
جامعه اطلاعاتی بر اساس نظام اخلاقی

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود