هدف از این پایان نامه ارزیابی دین ورزی جوانان حوزوی و دانشگاهی می باشد
تعداد صفحات | 125 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
دانلود پاورپوینت معرفی انواع رشته های دانشگاهی
تعداد صفحات | 62 |
حجم | 925 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | pptx |
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
رشتههای دانشگاهی شاخههایی از دانش هستند که در دانشگاهها و دیگر مراکز آموزش عالی تدریس میشوند و مورد پژوهش قرار میگیرند. تفاوتهای فراوانی در شیوه ارائه رشتههای علمی در دانشگاههای مختلف سراسر جهان وجود دارد. تعریف و شناخت رشتههای دانشگاهی توسط ژورنالهای آکادمیکی که چاپ تحقیقات را به عهده دارند و انجمنهای علمی، گروههای آموزشی یا هیأتهای علمی دانشگاهها انجام میشود.
فهرست مطالب
مهندس
انواع دانشگاه ها
مفاهیم دروس دانشگاهی
دروس دانشگاهی
انتخاب واحد
تعریف دانشجوی ممتاز ورودی
تعریف دانشجوی ممتاز دانشگاه
تسهیلات اعطایی به دانشجویان ممتاز
پذیرش دانشجویان ممتاز کارشناسی در مقطع کارشناسی ارشد بدون شرکت در آزمون ورودی
شورای صنفی دانشکده ها
انجمن های علمی
معرفی رشته مهندسی نساجی
گرایش شیمی نساجی و علوم الیاف
گرایش تکنولوژی نساجی
گرایش مهندسی پوشاک
مهندسی صنایع
مهندسی کامپیوتر
مهندسی نرم افزار
مهندسی سخت افزار
توانمندی های فارغ التحصیلان
وضعیت نیاز کشور به این رشته در حال حاضر
مهندسی مکانیک
...
دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق نوآوری دانشگاهی عنوان این نوشتار است که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.
تعداد صفحات | 70 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق نوآوری دانشگاهی می باشد. در بخش اول چارچوب و مبانی نظری نوآوری دانشگاهی تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق نوآوری دانشگاهی در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.
نوآوری دانشگاهی
نوآوری مستمر و فراگیر در سازمان ها، در واقع نوعی-کند وکاو منظم برای یافتن شیوه ها و پاسخ های نو به فشارها و تغییر و تحولات محیطی است. از آنجا که در محیط های پیچیده و متحول امروزی دیگر واکنش های تکراری برای رویارویی با این تغییرات کارآمد نمی باشد، لذا دایم باید در جستجوی راه های جدید برای واکنش در برابر محیط برآمد. به عبارتی آن دسته از سازمان ها و نظام ها می توانند در محیط پیچیده و پویا به بقای خود ادامه دهند که به طور مستمر قادر به خلق ایده ها و طرح های جدیدی جهت مقابله با فشارها و تحولات محیطی باشند( فتحی زاده و همکاران، 1389).
از نوآوری دانشگاهی نیز تعاریف متعددی شده، فرهنگ وبستر نوآوری دانشگاهی را توانایی انجام امری ابتکاری تعریف کرده است که به خلق محصول یا خدمتی جدید منجر شود به گونه ای که این توانایی ممکن است از هوش و استعداد افراد سرچشمه گرفته یا به وسیله آموزش ایجاد شود. هالت: اصطلاح نوآوری دانشگاهی را در یک مفهوم وسیع به عنوان فرآیندی برای استفاده از دانش یا اطلاعات مربوط، به منظور ایجاد یا معرفی چیزهای تازه و مفید به کاربرد. وارکینگ نیز توضیح می دهد که : نوآوری دانشگاهی هر چیز تجدید نظر شده است که طراحی و به حقیقت درآمده باشد و موقعیت سازمان را در مقابل رقبا استحکام بخشد و نیز یک برتری رقابتی بلند مدت را میسر سازد. به عبارتی نوآوری، خلق چیز جدیدی است که یک هدف معین را دنبال و به اجرا رساند. کیث اظهار می دارد: نوآوری دانشگاهی عبارت از پیدایش شیوه های نو در حل مسائل گوناگون سازمانی بوسیله گروهی از کارکنان در رشته های گوناگون است( طالب بیدختی، 1383).
به تعبیردراکر (1999) از دیدگاه مدیریتی نوآوری دانشگاهی به معنای تغییری است که بعد تازه ای از عملکرد را خلق می کند، ولیکن از دیدگاه سازمانی نوآوری به معنای بهره برداری از ایده جدید است. در واقع به فرایند خلق، توسعه و اجرای یک ایده جدید یا رفتار تازه، نوآوری دانشگاهی گفته می شود. باید دانست که نوآوری دانشگاهی میتواند به عنوان تغییر سازمانی برای پاسخ به محیط خارجی یا نفوذ بر آن در نظر گرفته شود. آمابیل (1998) نوآوری سازمانی را پیاده کردن و اجرای موفقیت آمیز ایده های خلاق در سازمان تعریف می کند و اشاره می کند که خلاقیت به ایجاد ایده های جدید توجه دارد در صورتی که نوآوری به کاربردن آن می پردازد پس خلاقیت نقطه آغاز هر نوآوری است و نوآوری تلاش برای تبدیل ایده خلاق به محصولات یا فرایند هایی است که نهایتاً موجب بهبود خدمات به مشتری، کاهش هزینه و ایجاد درآمدهای جدید برای یک سازمان می انجامد.
کنز(2002) در تعریف خود از نوآوری دانشگاهی بر فرآیند آن تأکید کرده و نوآوری دانشگاهی را فرآیند گردآوری هرنوع ایده جدید و مفید برای حل مسئله می-خواند و معتقد است که نوآوری شامل شکل گرفتن ایده، پذیرش و اجرای ایده های جدید در فرآیند، محصولات و خدمات است
ژنگ (2008) نوآوری دانشگاهی را به معنای ترک الگوهای قدیمی و مهم ترین قابلیت برای رشد و گسترش سازمان به شمار آورده است. به زغم وی امروزه به طور فزاینده ای از نوآوری به عنوان یکی از عوامل اصلی حفظ مزیت رقابتی و موفقیت بلند مدت سازمان در بازارهای رقابتی یاد می شود. از نظر جیمنز و سگارا (2008) دلیل این امر آن است که سازمان هایی که ظرفیت ایجاد نوآوری دانشگاهی دارند، سریع تر و بهتر از سازمان های غیر نوآور قادر خواهند بود به چالش های محیطی پاسخ دهند، که این به نوبه خود عملکرد سازمان را افزایش می دهد.
بنابراین، در یک تعریف کلی می توان نوآوری دانشگاهی را به عنوان هر ایده ای جدید نسبت به یک سازمان و یا یک صنعت یا یک ملت و یا در جهان تعریف کرد. با استناد به تعاریف فوق می توان گفت خلاقیت پیدایی و تولید یک اندیشه و فکر جدید است در حالی که نوآوری عملی ساختن اندیشه و فکر آن است. نوآوری به معنی به کارگیری تفکرات جدید ناشی از خلاقیت است که در یک سازمان می تواند به صورت یک کالای جدید، خدمت و یا راه حل جدید انجام کارها باشد.
در واقع نوآوری فرآیندی است که از طریق آن، سازمان مشکلات موجود را شناسایی و تعریف کرده سپس فعالانه دانش جدید را برای حل آنها به کار می گیرد. به طور کلی سازمان های نوآور سازمان هایی هستند که نسبت به تغییر نیازهای مشتریان تغییر مهارت های رقبا، تغییر روحیه افراد جامعه، تغییر شرایط تجارت بین الملل و مقررات دولتی واکنش نشان داده، در شکل و نحوه تولیدات خود تجدیدنظر کرده و خود را متحول می سازند. در همین رابطه پیتر دراکر نوآوری را یکی از اهداف هشتگانه در سازمان می داند. فایول نوآوری را یکی از اصول 14 گانه مدیریت معرفی می کند و الوین تافلر معتقد است محور موج سوم را خلاقیت و نوآوری تشکیل می دهد. گاروین نیز با دیدگاهی کاربردی، سازمان یادگیرنده را سازمانی معرفی می کند که در خلق، اکتساب و انتقال دانش و تعدیل و جایگزینی رفتارش با دانش و بینش جدید مهارت دارد.
در همین راستا می توان نتیجه گیری کرد که سازمان های خلاق و نوآور سازمان هایی یادگیرنده اند و یادگیری مهم ترین فرصت برای ایجاد تغییر و تحول و همگام شدن آنها با تغییرات محیطی است. لاکت نیز درباره ضرورت نوآوری و همگامی و هماهنگی با تحولات جدید می گوید: موج دریا تجربه ترسناکی است، اگر در مقابل آن ایستادگی کنید شما را به گوشه ای پرتاب می-کند، با این حال اگر بر آن سوار شوید، می تواند در زمان کوتاهی شما را به جای دوری ببرد . به طور قطع بسیار ساده تر است که منتظر امواج تغییر باشید و بر آنها سوار شوید تا اینکه اصرار ورزید که بی حرکت بمانید و به سویی رانده شوید. مدیریت ساکن و بی حرکت نمی تواند مدت زیادی به طول انجامد، موج یا آن را غرق میکند و یا کشتی این مدیریت در گل فرو می رود و همان جا باقی می ماند "بالاخره دیدگاه های بسیاری از نظریه پردازان دیگر مانند تافلر، شون و برگ کویست نیز حاکی از آن است که سازمانهای امروزی نمی توانند روند و سرعت تغییرات را متوقف سازند بلکه تنها می-توانند تردیدها، نوسانات و بی ثباتی ها را به فرصت-هایی برای آموختن، تطابق و همخوانی مطلوب تبدیل کنند(کشاورز ، 1392)
منبع:فروشگاه ساز فایلینا
فهرست مطالب
مبانی نظری و پیشینه پژوهش 22
مبانی نظری نوآوری دانشگاهی
2- 1- مقدمه 22
2-2-پیشینه پژوهش 22
2-1-1 - نوآوری دانشگاهی 22
2-1-1-1- تفاوت خلاقیت و نوآوری و تغییر و اختراع 22
شکل شماره ( 2-1) : رابطه خلاقیت، نوآوری و تغییر 27
تولایی (1387) 27
2-2-1-2-تعاریف نوآوری 28
2-2-1-3- تاریخچه نوآوری 31
2-2-1-4- انواع نوآوری 34
2-2-1-5- فرایند نوآوری 37
شکل شماره (2-2): توالی فرآیند نوآوری در سازمان به نقل از تولایی (1387) 38
2-2-1-6- الگوهای تکامل فرآیند نوآوری تکنولوژیکی 39
2-2-1-6- 1-مدل فشار علم : 39
2-2-1-6- 2-مدل کشش بازار : 40
2-2-1-6- 3-مدل اتصالی : 40
2-2-1-6- 4-مدل یکپارچه و شبکه ای : 41
2-2-1-6- 5-مدل زنجیره ارزش : 41
2-2-1-7-ویژگی های نوآوری 42
2-2-1-8- نظام ملی نوآوری 46
2-2-1-9- تأثیر نوآوری بر فاکتورهای نظام آموزش 48
2-2-1-10- نظریه انتشار نوآوری 55
2-2-1-11-نوآوری دانشگاهی 58
2-2-1-12- نوآوری در آموزش عالی ( بر پایه مدل بالدریج ) 61
2-2-1-13- ابعاد نوآوری دانشگاهی 64
2-4-1-پیشینه تحقیقات در زمینه نوآوری دانشگاهی 65
2-4-1-1- پژوهش های خارجی 65
2-4-1-2- پژوهش های داخلی 66
2-5- جمع بندی و نتیجهگیری 68
منابع 72
منابع فارسی 72
منابع انگلیسی 78
هدف از این پایان نامه نوآوری در آموزش عالی و بررسی ابعاد و مدلهای نوآوری دانشگاهی بصورت جامع و کامل و با منابع جدید می باشد
تعداد صفحات | 65 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | مدیریت |
نوآوری در آموزش عالی
نوآوری، عبارت است از تغییری معنی دار که برای بهبود خدمات و فرایندهای سازمانی و ایجاد ارزشهای جدید برای ذینفعان سازمان ها صورت می گیرد و برای دست یابی به ابعاد جدید عملکرد بر رهبری سازمان تمرکز دارد. تأکید دپارتمان های حوزه تحقیق و توسعه برای نوآوری در موسسات آموزش عالی به منظور ارتقاء ارزش آموزشی برای دانشجویان و بهبود اثر بخشی تمامی فرایندهای یادگیری محور و کارآیی فرایندهای پشتیبان، رویه های یادگیری محور امری حیاتی و ضروری است. دانشکده ها و دانشگاه ها باید به گونه ای مدیریت و رهبری شوند که نوآوری به عنوان یک فرهنگ و بخش طبیعی فعالیت های روزانه در آمده و به عنوان دانش افزوده برای همه اعضای هیئت علمی و دانشکده مطرح شود. توانایی تسریع در انتشار و تبدیل این دانش به سرمایه که محرکی برای بهبود آموزشی می باشد، امری ضروری است.
پیشبرد و هدایت حرکت نوآوری، اجرا و پیگیری اصلاحات و بهبودها اغلب برای بسیاری از دانشکده ها و دانشگاه ها بی نهایت مشکل است. در برخی موارد، هر موسسه آموزشی ممکن است روشی ویژه به خود داشته باشد که تا اندازه ای نوآورانه است. هر دانشکده یا دانشگاه می تواند نشریات و مطالبی را منتشر کند که معرفی کننده برنامه ها و فعالیت های جدیدی است که با هنجارهای دانشگاهی متفاوت هستند و شیوه جدیدی را (دست کم برای موسسه) ابداع می کنند و افرادی توانمند را برای هدف های مناسب در نظر بگیرد. در هر صورت این فعالیت های جدید و دیگر تغییرات برای بسیاری از بخش ها به صورت تصادفی هستند نه سیستماتیک. تعداد محدودی از مؤسسات آموزشی به کنترل خوبی بر پیامدهای حاصل از نوآوری دست یافته اند و بسیاری از موسسات آموزشی که زمان و تلاش های قابل ملاحظه ای را صرف بهبود عملکرد خود کرده اند که اغلب به الگوی پیشین بازگشت داشته اند. پر روشن است که بسیاری از موسسات آموزشی فاقد یک چارچوب سیستماتیک هستند که به آنها اجازه بدهد تا به طور مؤثری تغییرات را مدیریت و نوآوری را تشویق کنند و به نتایج مثبت و رو به افزایش حاصل از تلاش های خود دست یابند.
تغییر و نوآوری مفاهیم جدید بر مبنای یک فرایند و روش سیستماتیک اتفاق می افتد. مفاهیم جدید در نتیجه ایجاد شرایط مساعد ظاهر می شوند. فناوری های ناهمسان برای ایجاد ارزش های جدید با همدیگر ترکیب می شوند. محیطی که حاوی عناصر اساسی هستند و افرادی که برای شناخت امکانات جدید آماده شده اند، با بحران های اقتصادی یا فرهنگی یا یک چشم انداز روشنی از آینده پیوند می خورد و زمینه را برای تغییر و نوآوری فراهم می سازد. طبیعی است که آموزشی عالی دارای همه عناصری است که برای تغییر و نوآوری ضروری هستند. آنچه که نیاز است، یک مدل یا ابزاری است که فرایندی سیستماتیک برای پیشبرد و مدیریت تغییرات فراهم سازد. معیار مالکم بالدریج برای تعالی عملکرد، مدل مناسبی را برای این منظور فراهم می سازد.
معیار بالدریج برای تعالی عملکرد:
مدیریت برای نوآوری، یکی از ارزشهای محوری معیار مالکم بالدریج است. این معیار ساختار جامعی را برای موسسات آموزشی به منظور تنظیم رسالت، چشم انداز، ارزش ها، هدف ها و چالش های راهبردی همراه با منابع ضروری برای بهبود بلند مدت فراهم می کند. این معیار ابتدا برای افزایش رقابت بین شرکت های تولیدی آمریکا در دهه 1980 ایجاد شده بود. معیار به مرور تکامل یافته، در عمل به منظور تعالی عملکرد در سطح جهانی تعریف شده است. معیار بالدریج به طور مفصل و جامعی برای سازمان های بهداشتی و آموزشی در میانه دهه 1990 مورد بازبینی و بررسی قرار گرفته است.
ارزش های مفاهیم اصلی معیار تعلیم و تربیت در هفت طیف تنظیم و مجسم شده است: 1- رهبری 2- برنامه ریزی راهبردی 3-تمرکز بر دانشجویان، ذینفعان و بازار 4- سنجش و تحلیل و مدیریت دانش 5- تمرکز بر اعضای هیئت علمی دانشکده 6- مدیریت فرایند 7- نتایج عملکرد سازمانی موسسات آموزشی متعددی از این معیار برای بهبود درونی با برای راهنمایی در نوشتن درخواست و ارائه این درخواست برای بررسی، نمره گذاری و دریافت جایزه ملی کیفیت استفاده کرده اند. مدرسه ها، دانشکده ها و دانشگاه ها می توانند برای دریافت جایزه ملی کیفیت مالکم بالدریج که برنامه آن از سال 1999 شروع شده اقدام به تکمیل درخواست کرده، آن را ارسال کنند. طی هفت سال گذشته، موسسات آموزش عالی متعددی از ارزش ها و معیار بالدریج به عنوان یک چارچوب مدیریتی برای ایجاد نوآوری و تغییر در قلمرو معیارهای کلیدی استفاده کرده اند. زمانی که موسسات آموزشی قادر باشند قوانین رهبری و برنامه ریزی را به روشنی بیان کنند و به طور شفافی نتایج آن را با خواسته هایشان مرتبط سازند، احتمال دستیابی به موفقیت در نهادیه کردن نوآوری در داخل فرهنگ سازمان، بسیار بیشتر است.
دانلود چارچوب نظری و پیشینه پژوهش نوآوری دانشگاهی بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدیداین فایل بصورت انحصاری برای فروشگاه فایلینا تولید شده و در هیچ جای دیگه ای بجز این فروشگاه پیدا نمی شود
تعداد صفحات | 70 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
پشتیبانی همیشگی توسط : maryam.alkasir70@gmail.com
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
توضیحات:
فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
بدون هیچ تگ و تبلیغات، قابلیت پرینت دارد
پشتیبانی همیشگی توسط : maryam.alkasir70@gmail.com
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
پاورپوینت ریاضی پیش دانشگاهی از شمس الملوک خوش دل
تعداد صفحات | 364 |
حجم | 7911 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | pptx |
دسته بندی | مدیریت |
کتاب ریاضی پیش دانشگاهی
مولف: شمس الملوک خوش دل - علی ایرانمنش
رشته مدیریت
تعداد واحد: 2
ریاضیات به مطالعه مباحثی چون کمیت (نظریه اعداد) ، ساختار (جبر) ، فضا (هندسه) ، و تغییرات (آنالیز ریاضی) میپردازد. در حقیقت تعریفی جهان شمول که همه بر سر آن توافق داشته باشند برای ریاضیات وجود ندارد. ریاضیدانان به دنبال الگوهایی هستند که بتوان از آنها استفاده کرده و حدس های جدیدی را فرموله کرد؛ آنها درستی یا غلطی حدس ها را توسط اثبات ریاضیاتی نشان میدهند. این کتاب در شش فصل و جهت استفاده دانشجویان عزیز تدوین شده است.
فهرست مطالب
مقدمه
نظریه مجموعه ها
دستگاه اعداد حقیقی
معادله و نامعادله های درجه اول و درجه دوم
آشنایی با مفاهیم مثلثاتی
هندسه تحلیلی در صفحه
لگاریتم
دانلود پاورپوینت چارچوب بهنجار آموزش اخلاق رایاسپهری شالودهای پویا برای طرح درس دانشگاهی آموزش آداب فناوری اطلاعات (فا) جهت رشته کامپیوتر در 49 اسلاید و با فرمت pptx
تعداد صفحات | 49 |
حجم | 381 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | pptx |
دسته بندی | کامپیوتر |
اخلاق در ترجمه واژه Moral در تعریف به " قواعد و اصول تعیین کننده رفتارهای خوب و بد از منظر ارزش و داوری" اشاره دارد .آداب در ترجمه واژه Ethics ناظر بر ” قواعد اخلاقی پایشگر رفتار حرفهای، کاری برای ترسیم مجموعهای از ضوابط توافقی" است. فلسفه اخلاق به سه حوزه اخلاق توصیفی(Descriptive Ethics)، اخلاق دستوری یا هنجاری(Normative/ Prescriptive Ethics) و اخلاق تحلیلی یا فرا اخلاق(Analytic/ Meta Ethics) تقسیم می شود. در حوزه اخلاق تحلیلی یا فرا اخلاق به مباحثی پرداخته میشوند که مبنای اخلاقی (Moral) دارند .با توجه به واژه معادل در فارسی، بنظر میرسدآداب عبارت مناسبتری است که مرزهای این دو را تفکیک مینماید، یعنی: آداب توصیفی، آداب هنجاری و آداب تحلیلی.
فهرست مطالب:
ضرورت ها
چکیده
ضرورت های شناخت و سوادآموزی اثرات بکارگیری فناوری های نو و اخلاق پایشگر آسیب های ناشی از آنها
تعاریف و مفاهیم : فناوری اطلاعات
اخلاق (Moral) و آداب (Ethics)
ابعاد اخلاقی و فناوری
اخلاق تحلیلی یا فرا اخلاق
مباحثی بین رشتهای در آدابشناسی اخلاق
گرایشهای امروزین و کلی فلسفه اخلاق
چهار مکتب مهم و مورد اعتناء در فلسفه اخلاق
نقش طبقه بندیهای فوق در تدوین آداب
نگاهی به آرای "پل تیلیش "
تبعات عیان و نگاههای نگران
پیشینه سواد آموزی به عنوان یک راه حل
موضوعات اصلی واحد های دانشی
ساختار و نظام
شالوده های ساختاری
شالوده انسانی
شالوده سازمانی
شالوده پیاده سازی
شالوده های ساختار نظام اجرائی
ساختار نظام اجرائی
ساختار نظام اجرائی اخلاق و آداب فا
ابعاد اخلاق در عصر اطلاعات
چارچوب موضوعات
جامعه اطلاعاتی بر اساس نظام اخلاقی